În aceste zile, standul Bucureștiului este vedeta târgului de turism de la Varșovia, fiind și la prima astfel de participare. Mii de vizitatori, în numai două zile de târg, s-au oprit să afle ce ofertă are capitala României și ce circuite turistice pot face în țara noastră. A fost succes total și unul dintre cele mai animate standuri. Ideea pe care au mizat reprezentanții Companiei Municipale Turistica București este “Nostalgia”, făcând legătura cu miile de polonezi care vizitau România în fiecare an, înainte de 1990. Deja s-au semnat zeci de contracte, pentru anul viitor.
Primăria Municipiului București a promovat, cu succes, la târgul de turism TT Warsaw din Varșovia (21-23 noiembrie) potențialul turistic al Bucureștiului, în cadrul unui stand propriu – premieră în istoria participării Bucureștiului atât la târgul de turism din Varșovia, cât și la un târg din Europa Centrală și de Est. Bucureștiul a fost prezentat ca un oraș european cu monumente istorice muzee, edificii religioase, elemente de etnografie și folclor precum și o mare diversitate de parcuri, complexe de agrement și oportunități de distracție.
Polonezii, atât reprezentanți ai operatorilor de turism, cât și consumatori de turism, s-au arătat foarte interesați de destinația turistică România în general și de Municipiul București în particular. Standul municipiului București a fost vizitat atât de către profesioniști din turism, cât și de către jurnaliști, bloggeri sau potențiali turiști. Polonezii de vârsta a treia își amintesc de sejururile petrecute în stațiunile de pe litoralul Mării Negre sau la munte, iar mulți polonezi cu vârste de peste 50 de ani au studiat în București. Însă este îmbucurător că și categoria cuprinsă între 20 și 40 de ani cunoaște România – o parte dintre aceștia vizitând în special Bucureștiul, datorită oportunităților sale culturale și de distracție.
Pe lângă București ca destinație de bază, polonezii sunt interesați mult de Litoralul Mării Negre, Delta Dunării, Transilvania, legenda lui Dracula, posibilitățile de distracție din România, pelerinaje, turism balnear, city break-uri. „Primăria Municipiului București a organizat, în stand, mai multe evenimente și briefing-uri dinamice. De mare succes s-au bucurat degustările de produse tradiționale și de vinuri românești, organizate împreună cu magazinul ”Rumunskie Smaki”, specializat pe produse tradiționale românești din Varșovia. În cadrul unui concept modern, vizitatorii standului Bucureștiului au intrat în posesia broșurilor și materialelor promoționale ale Bucureștiului, dar au avut la îndemână și un cocktail bar, iar atmosfera a fost întreținută de doi MC locali: Brian Allan și Black Brother. De un mare succes s-au bucurat noile filme de promovare turistică ale Bucureștiului, prezentate permanent în stand”, spune Oana Dănilă, director de strategii al companiei municipale.
Polonezii, atât turiștii, cât și profesioniștii din turism, sunt interesați de București dar și de tururi pornind din Capitala României. România are o seamă de recorduri şi atracţii turistice unice: Delta Dunării – cea mai mare şi mai diversă deltă a Uniunii Europene, legenda lui Dracula (şi amintim de vestitul castel Bran), Transilvania, una din regiunile îndrăgite de Prinţul Charles şi declarată de Lonely Planet regiunea turistică numărul 1 a lumii în 2016, cea mai frumoasă cascadă din lume – Bigăr, Transfăgărăşanul sau drumul naţional 7C, cea mai spectaculoasă şosea de munte din lume, potrivit realizatorilor Top Gear. De asemenea, România are 7 obiective incluse în Patrimoniul Mondial UNESCO: Mănăstirile pictate din Bucovina; Cetăţile dacice din Munţii Orăştiei (unde se află şi Sarmizegetusa Regia, un adevărat Stonehenge al României); Centrul istoric al Sighişoarei; Mănăstirea Horezu; satele cu biserici fortificate din Transilvania; Bisericile de lemn din Maramureş; Delta Dunării. Nu în ultimul rând, România este o ţară sigură, cu o rată mică a criminalităţii.