x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Soluţie pe autostradă: Un convoi de vehicule rulând cu 110 km/h

Soluţie pe autostradă: Un convoi de vehicule rulând cu 110 km/h

21 Iun 2009   •   00:00

Cercetătorii au dezvoltat un sistem de navigaţie care va permite conducătorilor auto care rulează pe autostradă să-şi concentreze atenţia în cu totul altă parte decât asupra şofatului.



Sistemul de navigaţie propus, prin aportul tehnologiei senzorilor wireless, va înlănţui în convoi un număr de zece maşini.

Maşinile convoiului vor fi sincronizate cu ajutorul senzorilor,  astfel încât fiecare dintre ele să urmeze traseul urmat de maşina anterioară în timp ce viteza relativă a vehiculelor va fi calculată prin intermediul unui telemetru laser, cu o frecvenţă de 50 de ori pe secundă. Manevrele de direcţionare şi de adaptare a vitezei vor fi executate de un şofer profesionist care va conduce vehiculul aflat în fruntea convoiului.

Sistemul reprezintă o dezvoltatare a sistemului de siguranţă al frânării implementat de Volvo. Producătorul suedez de autovehicule spune că utilizarea sa va reduce costurile unei călătorii cu 20-30% faţă de cea autonomă, distanţa redusă dintre vehiculele convoiului - de cca. 1m, micşorând rezistenţa la înaintare. Deşi Volvo va fi singurul producător auto care va avea sistemul implementat din construcţie acesta nu va fi închis permiţând accesul şi maşinilor ce au instalată tehnologia necesară.

Conducătorii auto vor putea subscrie unei deplasări în convoi printr-o rezervare în prealabil, preţul estimat fiind de 0,12 eurocenţi pentru 2,5 km de traseu. Conectarea la sistem se va produce prin poziţionarea la capătul convoiului şi permisionarea preluării controlului maşinii de către acesta.

Dezvoltatorul spune despre noul sistem că este similar cu cel din transportul în comun, diferenţierea fiind dată de faptul că nu mai trebuie să schimbi mijlocul de transport pentru a ajunge la destinaţie.

Testele pe drum vor începe la sfârşitul anului viitor, primul prototip urmând a fi lansat în 2011, implementarea tehnologiei la nivel european fiind estimată a se petrece în 2018, în acest sens fiind deja rezervată o frecvenţă radio pentru schimbul de date dintre vehicule.
www.dailymail.co.uk

×
Subiecte în articol: auto