Maria Grapini spune că legendele, tradiţiile şi poveştile româneşti au impact puternic în străinătate
România se promovează mai bine ca destinaţie turistică prin legende şi valori, decât prin intermediul frunzei, care reprezintă brandul naţional de turism, şi pentru care România a plătit în jur de 900.000 de euro, consideră Maria Grapini, ministrul delegat pentru IMM-uri, mediul de afaceri şi turism.
“Eu am încercat să schimb puţin strategia de promovare a României. Am încercat să trecem de la o grafică, aşa cum este brandul turismului, la a arăta concret potenţialilor turişti din pieţele ţintă, care sunt valorile şi legendele ţării noastre. Avem foarte multe legende, foarte multe poveşti de spus, care prind la public. Am avut, anul trecut, Legenda mărţişorului în cadrul căreia au fost împărţite prin aeroporturi peste 20.000 de broşuri. Am fost plăcut impresionată de impactul broşurilor pe care eu l-am observat în aeroporturile internaţionale. România este ţara care are extrem de multe legende, iar acum suntem în faza de colectare a lor pentru a alege cele mai penetrante legende prin care să promovăm România”, ne-a declarat Maria Grapini.
Legene româneşti
Printre poveştile selectate până în prezent de autorităţi se regăsesc cea legată de Delta Neaşlovului, precum şi cea legată de Fântâna cu nuc de la Comana. “În afară de mărţişor, avem Dragobetele, care este sărbătoarea românească a îndrăgostiţilor, dar şi personalitatea puternică a Reginei Maria. Legenda lui Vlad Ţepeş este, de asemenea, foarte bine cunoscută în străinătate şi vrem să o fructificăm prin realizarea unor circuite de vizitare a castelelor în care istoria spune că domnitorul a trăit. O altă legendă spune că la Comana, la fântâna cu nuc, i-a fost tăiat capul lui Vlad Ţepeş, şi că acei pini care sunt specifici acelei zone au apărut din sângele vărsat pe câmpul de bătălie. Avem şi Delta Neajlovului, unde spune istoria că Sinan Paşa şi-a pierdut dinţii, deltă nevalorificată deşi este a doua deltă ca suprafaţă după Delta Dunării. Este mai puţin cunoscută în România, însă sunt turişti străini care vin aici pentru a merge în Delta Neajlovului”, ne-a explicat Maria Grapini.
România, promovată prin valori
Până în prezent, turismul românesc este promovat prin intermediul a 20 de valori, 20 de personalităţi ce vin din diferite domenii. “Am organizat două gale în cadrul cărora am decernat 20 de paşapoarte de ambasadori ai turismului românesc unor pesonalităţi ce provin din artă, din ştiinţă, din cultură. Aceştia merg în parteneriat cu noi, facem proiecte cu ei mai departe, nu le-am dat doar un titlu şi a rămas pe hârtie. Ei au paşapoarte diplomatice reale şi oriunde merg în lume, cu profesia lor, ei merg cu material de promovare a României de la noi”, a spus Grapini. Grigore Leşe, Elisabeta Lipă, Ilie Năstase, Ivan Patzaichin, Ştefan Popa Popas, Iolanda Balaş Soter, Gabriela Szabo, Gheorghe Zamfir, Dinu Săraru, Maia Morgenstern, Helmuth Duckadam sau Ovidiu Lipan Ţăndarică sunt doar câţiva dintre cei care promovează turismul românesc.