x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Ce buget să aloci pentru promovarea afacerii tale în mediul online și ce surse de finanțare ai la dispoziție

Ce buget să aloci pentru promovarea afacerii tale în mediul online și ce surse de finanțare ai la dispoziție

08 Iul 2022   •   13:01
Ce buget să aloci pentru promovarea afacerii tale în mediul online și ce surse de finanțare ai la dispoziție

Pentru o afacere aflată la început de drum, promovarea în mediul online reprezintă o decizie strategică și o inițiativă care poate asigura businessului vizibilitatea necesară pentru a se dezvolta. O extindere de succes poate însemna o bază de clienți mai mare, o mai bună recunoaștere a brandului și un profit mai mare.

Odată cu evoluția afacerilor online, a apărut și o nouă abordare în ce privește mijloacele de promovare. Astfel, marketingul online a devenit un instrument indispensabil pentru firme în contextul dezvoltării afacerii, conform studiului privind evoluția E-commerce-ului la nivel european.

 

Așadar, în ziua de astăzi, este important să utilizezi mediile digitale ca modalitate de a genera clienți. Aceasta deoarece clienții potențiali pe care îi poți găsi online reprezintă un grup mult mai mare decât vei putea atrage vreodată prin mijloacele de promovare tradiționale.

 

Social media reprezintă un instrument eficient în acest sens. Contul de business de pe Facebook, de exemplu, îți oferă posibilitatea de a seta un buget de promovare, care va fi distribuit zilnic pentru a-ți face reclama cunoscută. Ce este mai interesant este faptul că algoritmii platformei vor face în așa fel încât reclama să ajungă doar la persoanele care ar putea fi interesate de servicii precum cele oferite de tine.

 

Iată câteva sfaturi privind stabilirea bugetului de promovare a afacerii în mediul online, care te vor ajuta să-ți dezvolți afacerea.

1. Identifică cele mai mari oportunități

 

În funcție de obiectivele și planurile tale, costurile de marketing online pot reprezenta chiar 80% din bugetul global de marketing. Totul depinde de industria în care activezi, de poziția concurenților și de modul în care reacționează oamenii la canalele de marketing pe care le utilizezi.

 

Cheia pentru a crea orice tip de buget este să examinezi îndeaproape cifrele și să îți dai seama de venitul disponibil pe care te poți baza.

 

În anumite perioade din an, interesul potențialilor clienți pentru produsele sau serviciile tale poate fi mai mare, așa că este necesar să le identifici, pentru a putea profita la maximum de acestea, prin promovarea online. De exemplu, dacă deții un magazin de articole sportive și, din experiență, știi că pe perioada verii ai cele mai mari încasări, depășind cu mult media, atunci poate fi o idee bună să investești în promovarea online chiar în acea perioadă, pentru a profita la maximum de oportunitate.

 

Dacă nu dispui de finanțele necesare pentru o campanie cu adevărat performantă, poți apela la o soluție de finanțare rapidă. Din această perspectivă, parteneriatul pe care îl propune Filbo pentru dezvoltarea afacerii tale are la bază instrumente avantajoase și transparente de finanțare:

 

  • finanțare de până la 115.000 RON pentru 36 de luni;
  • posibilitatea de a aplica 100% online;
  • consiliere personalizată;
  • aprobare în 24 de ore.

 

Așadar, dacă ai gândit o strategie smart de promovare online, poți porni la drum încrezător în șansele maximizării vizibilității afacerii tale și să alegi un credit pentru firmă de la Filbo.

2. Stabilește-ți obiectivele de business

 

Pentru a lua decizia corectă și a te asigura că aloci bugetul potrivit pentru promovarea online, încearcă să-ți stabilești obiectivele de business și timpul în care îți dorești să le atingi. Obiectivele de marketing trebuie să se alinieze cu cele ale firmei. Dacă, spre exemplu, plănuiești să crești veniturile cu 30%, dar dorești să cheltui doar 10% în plus pentru promovarea online, rezultatele te-ar putea dezamăgi.

 

Odată ce ai descoperit canalul de marketing online potrivit, îți va fi mult mai ușor să stabilești un buget care să-ți aducă rezultatele dorite.

 

Nu alege promovarea pe TikTok doar pentru că este în trend sau pe LinkedIn atunci când nu încerci să generezi interes B2B. Cercetează platformele online și datele demografice din social media, pentru a găsi una care să se potrivească afacerii tale, și efectuează câteva teste simple pentru a vedea ce mesaje și conținut funcționează.

3. Găsește opțiunea cea mai profitabilă

Pentru a putea stabili un buget de promovare relevant, este important să verifici toate canalele de marketing online disponibile și să le descoperi pe acelea care vor avea cel mai bun raport rezultate-cost pentru afacerea ta.

 

După ce ai decis care este suma pe care dorești să o investești în promovarea online, trebuie să hotărăști unde vor merge acești bani.

 

Odată ce ai stabilit strategia, obiectivele și cifrele, poți începe să construiești bugetul în jurul acestora. Alocarea bugetului de marketing este următoarea pe listă. Trebuie să știi exact ce să faci cu banii alocați promovării online.

 

Care sunt rezultatele pe care dorești să le obții? Vrei să păstrezi clienții și să construiești încet-încet lead-uri valoroase care să-ți aducă vânzări sau vrei să accelerezi procesul și să aplici mai multe resurse în strategii complexe de marketing?

 

Un lucru ar trebui să existe în toate dimensiunile bugetului, și anume prezența în social media. Cu ajutorul social media, poți atrage o varietate mai mare de clienți care ar putea fi la kilometri distanță de tine, dar care ar putea avea nevoie de serviciile tale.

4. Înțelege-ți audiența

Vremurile s-au schimbat și chiar și modul în care întreprinderile își abordează clienții este altul. Folosind tehnici de marketing digital, poți ajunge la un public global într-un mod rentabil și măsurabil.

 

Pentru a putea stabili un buget corect, care să-ți asigure o profitabilitate maximă, este important să-ți cunoști audiența și să știi cui te adresezi. Colectează date despre interesele clienților și potențialilor clienți, obiceiurile de cumpărare și posibilitățile lor financiare, pentru a lua decizia potrivită.

 

În concluzie, promovarea online poate aduce o mulțime de oportunități pentru firme. Aceasta poate duce la expunere și la mai multe vânzări, ceea ce se va traduce și în creșterea profitului. De aceea, stabilirea bugetului pentru componenta de publicitate este un element important pentru dezvoltarea firmei tale.

 

Sursă foto: Shutterstock.com

×