x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

La ROMATSA, doar salariile au mai rămas mari

0
Autor: Adrian Stoica 19 Oct 2021 - 07:20
La ROMATSA, doar salariile au mai rămas mari
Vezi galeria foto


Altădată supranumită perla coroanei, datorită profiturilor imense pe care le realiza și salariilor foarte mari cu care își răsplătea angajații, astăzi Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian – ROMATSA, mai excelează doar la ultimul capitol.  Restricțiile sanitare impuse la nivel global de pandemia de COVID-19 au dus la o diminuare drastică a traficului aerian. Pentru acest an, ROMATSA estimează o pierde de aproape 347 de milioane de lei, față de o pierdere de 22 de milioane de lei raportată la sfârșitul anului trecut, conform execuției bugetare, deși inițial prevedea o pierdere de 464 de milioane de lei. ROMATSA se autofinanţează, veniturile sale provenind din prestarea de servicii de navigaţie aeriană pentru utilizatorii spaţiului aerian românesc, conform reglementărilor EUROCONTROL (Organizația Europeană pentru Siguranța Navigației Aeriene), la care România a aderat în anul 1996.  

 

 

Deși suntem în ultimul trimestru al anul, bugetul de venituri și cheltuieli pe 2021 al ROMATSA abia acum a fost pus în dezbatere publică de Ministerul Transporturilor. Conform acestuia, regia estimează că va avea anul acesta venituri totale de numai 671,25 de milioane de lei și cheltuieli de un miliard de lei. Deși activitatea regiei s-a redus drastic, veniturile salariale rămân foarte ridicate. Practic, cheltuielile de personal (salarii, sumele aferente impozitelor), care se vor ridica la 768,67 de milioane de lei,  vor depăși anul acesta nivelul veniturilor.

 

Eficiența cheltuielilor, negativă

 

Pentru anul în curs, ROMATSA estimează un număr mediu de salariați de 1.606 persoane. Cheltuielile salariale ale regiei vor totaliza, anul acesta, 557,61 de milioane de lei, ceea ce înseamnă că salariile înghit 83% din venituri. Conform proiectului de buget, anul acesta, regia va cheltui 1.516,84 de lei pentru a obține un venit total de 1.000 de lei, ceea ce arată o rată a eficienței cheltuielilor negativă. Anul trecut ROMATSA a cheltuit doar 1.022,90 de lei pentru a obține 1.000 de lei venit, în condițiile în care cheltuielile salariale au fost de 554 de milioane de lei, conform execuției bugetare. 


 

Ponderea salariilor în cheltuieli, în creștere

 

Costurile de personal au deținut mereu la ROMATSA cea mai mare pondere în costuri, dar anul acesta s-a ajuns la cea mai mare pondere din ultimii ani, de 83%. De exemplu, ponderea a fost de 76,48% în anul 2015 și 68,96% în anul 2017.

 

Anul Profit/Pierdere (mil. lei)

2021 – 347

2020 – 22

2019 – 36

2018 – 52

2017 – 111

2016 – 31

 

Câştigul mediu lunar la ROMATSA (lei, raportat la numărul mediu de salariați)

2021 34.700 

2020 33.800

2019 36.000

2018 30.400  

2017 34.100

2016 30.544

2015 28.573

2014 26.317

2013 24.587

 

2021 – cifra este conform proiectului de buget

Restul anilor – cifrele sunt conforme cu execuția bugetară

SURSA: ROMATSA, calcule Jurnalul

 

Industria aviatică mondială se recuperează greu

 

Se preconizează că industria va înregistra în 2021 pierderi nete de 52 de miliarde de dolari anul acesta, după ce pierderile înregistrate anul trecut au totalizat 118 miliarde de dolari, conform ultimul raport publicat de Asociaţia Internaţională pentru Transporturi Aeriene (IATA) la începutul lunii  octombrie. De asemenea, industria aviatică se recuperează treptat de la COVID-19, dar se estimează că  indicatorul  pasageri/kilometri (RPK) va reprezenta anul acesta doar 40% din nivelul înregistrat înainte de declanșarea pandemiei de COVID-19. Pentru a putea supraviețui scăderii drastice a traficului, companiile aeriene au primit din partea guvernelor un sprijin financiar total de 243 de miliarde de dolari de la începutul pandemiei.

Citeşte mai multe despre:   romatsa,   eurocontrol

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Acţiunile UiPath continuă să scadă la bursa din New York

Acţiunile UiPath continuă să scadă la bursa din New York
Acţiunile UiPath, cel mai mare startup IT românesc, listat la bursa din New York, au scăzut cu 8,95% la sfârşitul şedinţei de tranzacţionare de ieri, arată Yahoo Finance. Spre...

58% dintre multinaționale se așteaptă la creșterea taxelor și impozitelor

58% dintre multinaționale se așteaptă la creșterea taxelor și impozitelor
Peste jumătate dintre companiile din întreaga lume, respectiv 58%, se aşteaptă la o creștere a fiscalităţii în ţările unde au rezidența fiscală  companiile mamă, ca urmare a...

Cum poți să atragi mai mulți clienți în magazin?

Cum poți să atragi mai mulți clienți în magazin?
Este esențial să învățați cum să atrageți atenția clienților și să învățați cum puteți folosi sistemele de afișare pentru a încuraja oamenii să intre în magazin. Totul se bazează pe felul în...

Ce măsuri vrea să ia Adrian Câciu cu prima tranșă din PNRR

Ce măsuri vrea să ia Adrian Câciu cu prima tranșă din PNRR
Trebuie să punem rapid acești bani la treabă în folosul comunităților din întreaga țară, transmite ministrul de Finanțe, Adrian Câciu, după ce Comisia Europeană a anunțat că trimiterea primei tranșe din P...

Prima tranșă din PNRR ajunge în România. 1,8 miliarde de euro pentru investiții

Prima tranșă din PNRR ajunge în România. 1,8 miliarde de euro pentru investiții
Comisia Europeană a trimis României, astăzi, 1,8 miliarde de euro sub formă de prefinanțare, echivalentul a 13 % din totalul de granturi alocate prin Programul de redresare și reziliență...

Prețurile la energie au EXPLODAT. Scumpiri cu aproape 75% în octombrie 2021

Prețurile la energie au EXPLODAT. Scumpiri cu aproape 75% în octombrie 2021
Costurile producţiei industriale pe piaţă internă şi externă, s-au majorat cu 26,8% în octombrie 2021, comparativ cu aceeași perioadă din 2020. Cele mai mari creșteri au fost la energie, cu...

Șomajul se situează la 5,3% în octombrie 2021

Șomajul se situează la 5,3% în octombrie 2021
Șomajul se situa la 5,3% în octombrie 2021, același nivel cu luna anterioară, arată iNS.  Se aflau 438.000 de persoane între 15-74 de ani fără loc de muncă. Totodată, erau 5,7% bărbați și 4,8%...

Cod roșu: În România prețul energiei spot a crescut luna trecută de peste 4 ori față de noiembrie 2020

Cod roșu: În România prețul energiei spot a crescut luna trecută de peste 4 ori față de noiembrie 2020
Galerie Foto Prețul energiei pe piața pentru ziua următoare (PZU) doboară recorduri după recorduri în Europa, dând frisoane atât guvernelor, cât și consumatorilor. Deocamdată, UE nu a reușit să stăvilească această...

Tranziția energetică stoarce planeta de metale

Tranziția energetică stoarce planeta de metale
Epoca „verde” a energeticii și digitalizării scoate în prim-plan, ca mari vedete, metalele și elementele rare din tabelul lui Mendeleev. Mineritul, chimia și metalurgia, specializări ale ingineriei care...

Terenul arabil din România, mai scump decât în Franța

Terenul arabil din România, mai scump decât în Franța
Prețurile medii ale terenurilor arabile din România le depășesc pe cele din alte state UE, precum Franța sau Ungaria, arată datele Eurostat. Astfel, acesta se ridica la 7.163 euro/hectar în 2020 în țara noa...

România, printre cei mai mari exportatori de grâu. Egiptul a achiziționat 240.000 de tone

România, printre cei mai mari exportatori de grâu. Egiptul a achiziționat 240.000 de tone
Egiptul, cel mai mare importator mondial de grâu, a achiziționat circa 600.000 de tone din România, Rusia şi Ucraina, cu livrare în intervalul 9-20 ianuarie 2022, a anunțat Autoritatea Generală...

Aproape 30.000 de români tranzacţionează activ la bursă, de la 16.000 în urmă cu doi ani

Aproape 30.000 de români tranzacţionează activ la bursă, de la 16.000 în urmă cu doi ani
Circa 28.250 de investitori tranzacţionau activ la bursa de la Bucureşti la final de septembrie 2021, adică au realizat cel puţin o tranzacţie în ultimele şase luni, aşadar din martie, ceea ce potrivit datelor re...

BNR pune în circulație bancnota de 20 de lei. O premieră pentru România

BNR pune în circulație bancnota de 20 de lei. O premieră pentru România
BNR pune în circulație bancnota de 20 de lei de la 1 decembrie 2021. Pe aceasta este imprimată, în premieră, o personalitate feminină, Ecatrina Teodoroiu. "Se răspunde astfel interesului public legitim, care a...

Marieta Seba, directoarea Companiei de Librării București, premiată la Gala „Femei care Schimbă România”

Marieta Seba, directoarea Companiei de Librării București,  premiată la Gala „Femei care Schimbă România”
La finalul săptămânii trecute, Marieta Seba, directoarea generală a Companiei de Librării București, a fost premiată în cadrul Galei „Femei care Schimbă România”, un eveniment dedicat excelenței feminine...

Premierul Ciucă, pe șantierul primei „autostrăzi nemțești” din România: va fi gata înainte de termen

Premierul Ciucă, pe șantierul primei „autostrăzi nemțești” din România: va fi gata înainte de termen
Premierul Ciucă a vizitat șantierul primei „autostrăzi nemțești” din România și a anunțat că obiectivul va fi inaugurat înainte de termen. Am primit garanții că va fi deschis traficul pe patru benzi, a sp...
Serviciul de email marketing furnizat de