x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie TURISM DE SHOPPING / Firma şi preţul mic atrag ca un magnet

TURISM DE SHOPPING / Firma şi preţul mic atrag ca un magnet

de Elena Stan    |    24 Dec 2008   •   00:00
TURISM DE SHOPPING / Firma şi preţul mic atrag ca un magnet

În ciuda disponibilizărilor anunţate de societăţile de la noi din ţară, a lipsei primelor acordate salariaţilor de către angajatorii lor, şi a vremurilor grele care ne aşteaptă din cauza crizei economice, românii s-au înghesuit să meargă la cumpărături în străinătate.



Reducerile afişate de magazinele de firmă, cunoscute sau mai puţin cunoscute, au determinat câteva mii de români să ia cu asalt destinaţiile renumite pentru cumpărături. “Românii preferă circuitele care includ şi oraşe în care pot face shopping: Salonic, Viena, Istanbul – destinaţii apropiate de ţară, care presupun costuri mici şi posibilitatea de a se deplasa chiar şi cu maşina personală. Turiştii care vor să facă shopping aleg autocarul”, ne-a spus Marius Pandel, director de dezvoltare la agenţia Christian Tour. Produsele marca Bvlgari, Cartier, Christian Dior, Gucci, Prada se află în topul preferinţelor românilor.

RAIUL CUMPĂRĂTURILOR
Şi anul acesta destinaţiile cunoscute pentru shopping au fost cele mai solicitate din ofertele agenţiilor. Preţurile mici şi gândul la hainele sau parfumurile de firmă au dus la epuizarea locurilor rezervate de agenţii pentru Viena, Praga şi Istanbul. “Pentru sfârşitul acestui an am avut ca ofertă Piaţa de Crăciun Viena, care este destinaţie cunoscută de turişti ca fiind raiul cumpărăturilor. Preţul excursiei a fost convenabil pentru orice buzunar, respectiv 399 euro de persoană, iar locurile se epuizau imediat”, ne-a explicat Mircea Vladu, preşedinte Prestige Tours. “Pentru Crăciun am avut numai oferte individuale, create special pentru grupurile de turişti care apelau la agenţia noastră”, ne-a declarat Adriana Goicea, manager Cocktail Holidays.

“O nouă destinaţie de shopping în Europa este capitala Cehiei, Praga. Străzile Narodnitrida, Mustek şi piaţa Wenceslas sunt recunoscute pentru reducerile de iarnă. Noi nu recomandăm turiştilor să facă cumpărături de la magazinele din centrul vechi al oraşului, unde preţurile tind să fie destul de ridicate.

Turiştii pot achiziţiona cristale şi obiecte din porţelan specifice Cehiei de la renumitul magazin Bohemia Moser. De la Galeria Art Deco. Pot cumpăra bijuterii, sculpturi, obiecte din cristal, dar şi pălării, încălţăminte şi suveniruri.

Preţul unui sejur la Praga de Crăciun este de 370 euro/persoană, însă nu mai avem locuri. Locurile au fost epuizate, deoarece pe ultima sută de metri am oferit reducere 50 de euro. Preţul a inclus 5 nopţi cazare în cameră dublă cu mic dejun şi transport cu avionul. O altă destinaţie cunoscută pentru reducerile din perioada Sărbătorilor de iarnă este  Viena. Această destinaţie de shopping am avut-o în ofertă cu numai 250 euro de persoană. Pachetul cuprindea 5 nopţi cazare în camera dublă cu mic dejun şi transport cu avionul, însă locurile se epuizau imediat”, ne-a explicat Aurelian Bratosin, manager Butterfly Tourism.

Oferte

Agenţiile de turism au pregătit deja oferte pentru anul viitor. Un pachet turistic “Shopping Singapore 2009” la agenţia Prestige Tours cu cazare la Hotel Furma City 4 stele superior costă 1.399 euro/persoană. Preţul include biletul de avion cursa Bucureşti – Singapore – Bucureşti via Istanbul, transferurile, 6 nopţi cazare cu mic dejun, asistenţă turistică în limba engleză. La agenţia Cocktail Holidays, pachetul pentru Dubai – Shopping festival 2009, cu cazare opt nopţi la Hotel Panorama 2 stele, cu mic dejun inclus costă 1.129 euro de persoană. Preţul mai include transport cu avionul direct Bucureşti– Dubai – Bucureşti, transferuri aeroport-hotel- aeroport, tur de oraş cu vizitarea Muzeului Dubaiului (aproximativ 4 ore), precum şi asistenţă turistică în limba română. Agenţia Christian Tour are în ofertă un pachet turistic pentru cumpărături la Viena, valabil până în februarie 2009, la preţul de 359 de euro de persoană. Pachetul, intitulat Shopping vienez, include transport cu autocarul de 3 stele, 2 nopţi cazare cu mic dejun în Budapesta la hotel 3 stele, 2 nopţi cazare cu mic dejun la Viena la hotel de 4 stele, însoţitor de grup. Oferta este valabilă şi toată luna decembrie 2008.

×
Subiecte în articol: economic preţul cazare shopping