După ce a avut premiera mondială în cadrul Tallinn Black Nights Film Festival, cel de-al treilea lungmetraj regizat de Marian Crișan, „Orizont”, se bucură de cronici elogioase în publicații internaționale importante.
Sub un titlu care face trimitere, în glumă, la „Sunetul muzicii” („The hills are alive with the sound of murder”), Hollywood Reporter scrie că dilemele morale din „Orizont” aduc aminte mai degrabă de filmul noir decât de cel de groază, „chiar dacă decorurile te trimit inițial cu gândul la forțele supranaturale din The Shining”.
„Starea de spirit - angoasa - e în mod evident «împrumutată» din filmele lui Hitchcock, Polanski și Haneke”, consideră publicația americană.
Și „Screen Daily” a observat importanța monta¬jului de sunet și a coloanei sonore, pe care le consi-deră cruciale în crearea „atmosferei apăsătoare” a filmului: „Muzica à la Hitchcock dă de înțeles că amenințarea pândește, dar lătratul persistent al unui câine e cel care înspăimântă personajele și publicul deopotrivă”.