Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Insectele, ameninţate de extincţie

Insectele, ameninţate de extincţie

11 Feb 2019   •   12:44
Insectele, ameninţate de extincţie

Insectele ar putea dispărea în decurs de un secol, ceea ce va aduce cu sine “un colaps catastrofic al ecosistemelor naturale”, potrivit primului studiu ştiinţific global, notează The Guardian.

Peste 40% dintre speciile de insecte sunt ameninţate de extincţie, potrivit analizei. Rata extincţiei este de opt ori mai mare decât în cazul mamiferelor, păsărilor şi reptilelor. Numărul total de insecte scade cu 2.5% pe an, potrivit datelor disponibile. Acestea ar putea dispărea într-un secol, după cum sugerează oamenii de ştiinţă.

Planeta este la începutul celei de-a şasea extincţii în masă din istorie, cu pierderi semnificative raportate deja în rândul animalelor mari. Cu toate acestea, insectele sunt cele mai variate şi numeroase animale. În plus, acestea sunt “esenţiale” pentru funcţionarea prosperă a ecosistemelor.

Colapsul populaţiei de insecte a fost deja raportat în Germania şi Poerto Risco, însă studiul sugerează că această criză este valabilă la nivel global.

“Dacă nu ne schimbăm modurile în care producem mâncarea, insectele vor dispărea în câteva decenii”, se arată în raport.

Potrivit raportului, principala cauză a declinului este agricultura intensivă, în special folosirea masivă a pesticidelor. Urbanizarea şi schimbările climatice sunt, de asemenea, factori semnificativi.

Analiza a fost publicată în jurnalul Biological Conversation.