
Una dintre instituțiile statului care au achiziționat, anul acesta, uniforme de serviciu pentru personal este Compania Națională de Aeroporturi București SA, entitatea care administrează Aeroportul Internațional București „Henri Coandă” din Otopeni și Aeroportul Internațional București Băneasa „Aurel Vlaicu”. Este aceeași companie deținută de Ministerul Transporturilor, care, luna trecută, a încercat să majoreze de cinci ori indemnizațiile de ședință ale membrilor Consiliului de Administrație. Interesant, în acest caz, este că, dacă valoarea acordurilor-cadru parafate, anul trecut, pentru această afacere a fost de sub 3 milioane de lei fără TVA, valoarea contractelor subsecvente, încheiate în 2025, se ridică la un milion de euro fără TVA. Aceeași companie a statului, adică a Ministerului Transporturilor, a mai cumpărat, săptămâna trecută, două autobuze VIP, pe care a dat peste un milion de lei. Nu doar CNAB face achiziții, în special de uniforme, în această perioadă. Cumpărături de acest gen au mai făcut chiar ANAF, Autoritatea Navală Română sau Inspectoratul General al Poliției Române.
Povestea uniformelor de serviciu a început încă de acum un an, mai exact din 28 iunie 2024, când Compania Națională Aeroporturi București SA a publicat pe SEAP (Sistemul Electronic al Achizițiilor Publice) un anunț de atribuire potrivit căruia dorea să achiziționeze uniforme de serviciu, prin încheierea a 11 acorduri-cadru aferente câte unui lot diferit.
Astfel, autoritatea contractantă a pus la bătaie un buget inițial estimat la 1.273.550 de lei fără TVA, pentru primul lot, constând în uniforme de serviciu pentru Serviciul de Planificare și Asistență Pasageri – Protocol. Iar pentru achiziția aferentă lotului al doilea, care se referă la articole de încălțăminte pentru Serviciul de Planificare și Asistență Pasageri – Protocol, a fost alocat un buget de 120.750 de lei fără TVA.
Mai departe, lotul al treilea, pentru care s-a pus la bătaie un buget estimat la 1.016.150 de lei fără TVA, se referă la achiziția de uniforme de serviciu pentru Direcția Securitate Aeroportuară, în timp ce, pentru al patrulea lot, referitor la articole de pielărie pentru Direcția Securitate Aeroportuară, a fost estimat un buget inițial de 343.200 de lei fără TVA. Al cincilea lot, cu un buget estimat la 115.100 de lei fără TVA, vizează accesorii pentru Direcția Securitate Aeroportuară.
Un buget de 146.815 lei fără TVA a fost alocat pentru uniforme de serviciu pentru SOS Aeroportul Internațional „Henri Coandă” București și Aeroportul Internațional București Băneasa „Aurel Vlaicu”. Al șaptelea lot, cu un buget alocat de 225.630 de lei, vizează achiziția de uniforme de serviciu pentru Direcția Tehnică și SISA la cele două aeroporturi, în timp ce lotul al optulea, cu un buget de 382.800 de lei fără TVA, vizează achiziția de uniformă de serviciu pentru Serviciul Planificare și Asistență Pasageri PMR. Același serviciu este vizat și de lotul al nouălea, cu un buget alocat de 117.200 de lei fără TVA, care se referă la achiziția de articole de pielărie.
Lotul al zecelea, cu un buget alocat de 522.000 de lei fără TVA, vizează uniforme de serviciu pentru Serviciul Informații Pasageri, iar ultimul lot, cu un buget de 478.720 de lei fără TVA, vizează uniforme de serviciu pentru Biroul Administrare Parcări.

Contracte-cadru de 3 milioane. Contracte subsecvente de 6 milioane
Toate aceste loturi au fost atribuite, prin licitație deschisă, fiind încheiate contracte-cadru cu o singură companie. Este vorba despre SC Innovative Tex Solutions SRL, care, începând cu data de 17 octombrie 2024 și până în 30 decembrie 2024, și-a adjudecat toate cele 121 contracte-cadru, pentru o sumă de 2.975.560 de lei fără TVA.
Interesant este că afacerea a început să „curgă” de anul acesta, când au fost încheiate contractele subsecvente acestor contracte-cadru. Iar, culmea, valoarea acestor contracte subsecvente este dublă față de a afacerii de bază parafată.
Astfel, în 11 aprilie 2025, au fost parafate și atribuite contracte subsecvente în valoare de 465.000 de lei fără TVA, aferente loturilor 8 și 9. După care, în data de 28 aprilie 2025, au fost încheiate cu aceeași companie SC Innovative Tex Solutions SRL 11 contracte subsecvente, aferente tuturor celor 11 loturi adjudecate anterior, în valoare totală de 3.935.860 de lei fără TVA.
Aceeași companie și-a mai adjudecat, la data de 8 mai 2025, un alt contract subsecvent, aferent lotului 11, în valoare de 457.200 de lei fără TVA. Adunând aceste trei contracte subsecvente, se poate observa că valoarea lor totală se ridică la 4.848.060 de lei fără TVA, adică la 5.769.191,4 lei cu TVA inclusă (1.177.386 de euro).
Furnizorul, abonat la banii entităților de stat
Potrivit datelor furnizate de Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), SC Innovative Tex Solutions SRL este deținută, în calitate de asociați persoane fizice, de către Ana Maria Varvara și de către Alexandru Șerban Nestian. Societatea a fost înființată în anul 2016, de către Ana Maria Varvara și de către o anume Simona Ioana Vlad.
Ana Maria Varvara și Alexandru Șerban Nestian mai dețin împreună și compania SC Creative Events Dresscode SRL. De asemenea, aceiași acționari mai controlează și compania SC Creative Events Lux SRL.
Revenind la SC Innovative Tex Solutions SRL, societatea care și-a adjudecat acest contract cu Compania Națională de Aeroporturi București, aflăm din baza de date a SEAP, că, în ultimii ani, societatea a mai livrat produse similare și pentru alte instituții sau companii ale statului român, cum ar fi Nuclearelectrica Serv, Transgaz SA, Speech Hidroelectrica SA, Romgaz SA, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, Penitenciarul Spital Târgu Ocna, Spitalul Județean Târgu Jiu, Societatea de Distribuție a Energiei Electrice Muntenia Nord SA sau Direcția de Asistență Socială Arad.
Acesta nu este primul contract pe care SC Innovative Tex Solutions SRL l-a derulat pentru Compania Națională Aeroporturi București. În 27 iulie 2020, între cele două entități a fost semnat un contract pentru livrarea de echipamente individuale de protecție, iar, la data de 10 septembrie 2020, a mai fost încheiat un contract pentru furnizarea de articole vestimentare ce compun uniforma de serviciu pentru personalul operativ din cadrul Direcției de Securitate Aeroportuară.
Iar asta nu e totul. Au fost cumpărate și două autobuze VIP
Compania Națională Aeroporturi București a mai parafat, zilele trecute, un alt contract la fel de interesant. Este vorba despre o afacere care a fost scoasă la „mezat” încă din data de 4 martie 2025, când autoritatea contractantă a anunțat că vrea să facă o achiziție constând în două autobuze VIP.
Mai exact, dorea să achiziționeze un autobuz pentru transport persoane cu capacitatea minimă de 16 locuri și cu capacitatea maximă de 20 de locuri pentru pasageri, dar și un autobuz,destinat, de asemenea, transportului de persoane, cu capacitatea minimă de 20 de locuri și cu capacitatea maximă de 14 locuri pentru persoane.
Conform documentației de atribuire, „autobuzele sunt necesare pentru transportul pasagerilor între terminale și aeronave, în cadrul pachetului de prestări servicii de protocol, în favoarea clienților care călătoresc cu zboruri ale căror curse sunt alocate pe platforma aeroportuară. Totodată, aceleași autobuze sunt utilizate pentru transportul pe platforma aeroportuară a delegațiilor care vizitează această zonă, cu diverse scopuri (autorizări, vizite de lucru, întrețineri)”.
Durata acestui contract de achiziție este de un an, contractul a făcut obiectul unei licitații deschise, iar afacerea a fost parafată la data de 23 iunie 2025, când Compania Națională Aeroporturi București a încheiat cu singurul ofertant interesat, SC Automotive Albaca SRL, un contract în valoare de 173.000 de euro fără TVA, adică de 865.000 de lei fără TVA (1.029.350 de lei cu TVA inclusă).
De asemenea Compania Națională de Aeroporturi București a mai scos la licitație, la data de 28 martie 2025, un alt contract de achiziție publică, în valoare estimată la 498.500 de euro fără TVA, respectiv la 584.215 euro cu TVA inclusă (2.921.075 de lei), pentru cumpărarea a 24 de autoturisme „necesare pentru desfășurarea activităților aeroportuare specifice”.
La data de 26 iunie 2025, această achiziție a fost anulată „din cauza unor erori tehnice și procedurale”.
ANAF, Autoritatea Navală și IGPR nu se lasă mai prejos
Entitatea economică deținută de Ministerul Transporturilor nu este singura structură a statului român care a făcut, în acest an, achiziții serioase de echipamente de îmbrăcăminte pentru salariați. „Jurnalul” a descoperit că, pe lista contractorilor de astfel de produse, se regăsește chiar și Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), care a încheiat un contract de furnizare de uniforme pentru inspectorii Direcției Generale Antifraudă Fiscală.
Este vorba despre geci și pantaloni pentru femei și bărbați, despre cravate pentru femei și bărbați, despre scurte impermeabile de toamnă pentru femei și bărbați, despre costume de iarnă și de vară pentru femei și bărbați, despre cămăși albe cu mâneci scurte și lungi și cămăși bluză gri închis pentru femei și bărbați, despre coifuri și șepci pentru femei și bărbați, dar și despre însemne de grad.
Ca și în cazul Companiei de Aeroporturi București, deși acordurile-cadru au fost parafate anterior anului în curs, contractele subsecvente s-au parafat anul acesta. Mai exact, în acest caz al ANAF, achiziția de bază a avut loc pe 12 aprilie 2023, când au fost încheiate cu SC Invictus Force & Save SRL cinci contracte-cadru, cu o valoare actualizată în 2025, de 8.840.053,8 lei fără TVA, respectiv de 10.043.664,022 de lei cu TVA inclusă. Pentru aceste contracte-cadru, au fost atribuite mai multe contracte subsecvente, dintre care șase până la finalul anului trecut.
Anul acesta, în 4, 7 și 11 aprilie 2025, ANAF a încheiat cu SC NGM Company SRL și cu SC Invictus Force & Save SRL șase contracte subsecvente în valoare totală de 529.579,29 de lei fără TVA, respectiv de 630.199,4 lei cu TVA inclusă.
În această primăvară, la data de 20 martie 2025, și Autoritatea Navală Română a încheiat cu SC Top Metrology SRL un contract în valoare de 734.951 de euro fără TVA, respectiv de 874.591,69 de euro cu TVA inclusă (4.372.958,54 de lei), pentru achiziția de echipamente pentru controlul vamal nedistructiv în cadrul proiectului „Dezvoltarea eficienței activității de control vamal”. Afacerea a fost parafată pentru primul lot al acestui contract, care vizează endoscoape.
Și Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR) a încheiat, la data de 11 martie, tot cu Invictus Force & Save SRL, un contract în valoare de 1.799.600 de lei fără TVA, respectiv de 2.141.529 de lei cu tot cu TVA, pentru furnizarea de echipamente, constând în 20.000 de veste reflectorizante, inscripționate cu elementele de identificare a formațiunii.
Contractul a fost încheiat pentru o perioadă de doi ani.