x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Externe Miracolul de pe Fluviul Hudson

Miracolul de pe Fluviul Hudson

de Sînziana Stancu    |    17 Ian 2009   •   00:00
Miracolul de pe Fluviul Hudson

Zborul cu numărul 1549 de joi după-amiază s-a sfârşit în apele Fluviului Houston în numai două minute, după ce un Airbus al US Airways decolase de pe Aeroportul LaGuardia, cu destinaţia Charlotte NC. Ceea ce putea fi o tragedie s-a transformat într-un happy-end de zile mari ce n-a văzut New Yorkul: aparatul a amerizat practic în fluviu şi a reuşit să plutească precum o ambarcaţiune semiscufundată, condiţii în care toate cele 155 de persoane aflate în el au putut să fie salvate. 



În birourile din zgârie-norii Manhattanului, toată suflarea care privea pe fereastră a rămas cu ochii larg deschişi şi cu respiraţia tăiată când a văzut un avion trecându-i prin faţă şi îndreptându-se direct spre Fluviul Houston. După câteva secunde, aparatul Airbus 320, de 70 de tone, ameriza pur şi simplu în apele aproape îngheţate ale fluviului. Sirenele New Yorkului au început să sune, iar pe Houston, spre avionul care plutea scufundat până la hublouri şi pe ale cărui aripi se înghesuiau zecile de pasageri în veste de salvare, ca păsările pe firul de telegraf, toate ambarcaţiunile aflate în zonă, inclusiv taxiurile de apă, s-au repezit în direcţia avionului.

Aparatul care plutea ca prin miracol a fost imediat înconjurat de paza de coastă, pompieri, poliţie şi scafandri şi survolat de elicoptere. Când uşile avionului s-au deschis, oamenii au început să iasă unul câte unul, aşezându-se pe aripile avionului şi făcând semne disperate în direcţia primelor bărci de salvare. Unii dintre pasageri au căzut în apa foarte rece a fluviului, dar au fost scoşi repede de echipele de salvare. Câţiva dintre ei au răcit, pentru că hainele li s-au udat şi temperatura aerului era de –7 grade Celsius.

ANCHETA

Federal Aviation Administration a confirmat presei americane că a primit informaţii de la martori oculari, care au afirmat că avionul a fost lovit de păsări, însă autorităţile americane se vor pronunţa cu certitudine asupra acestor informaţii numai la sfârşitul unei anchete asupra incidentului. Ancheta a început de ieri-dimineaţă, când cei care se vor ocupa de caz au fost aduşi chiar în barja cu care a fost transportată o macara imensă, cu ajutorul căreia a fost scos avionul din apă. Autorităţile federale au precizat că ancheta se va concentra pe recuperarea cutiilor negre ale aparatului şi pe investigarea piloţilor şi copiloţilor despre cauzele accidentului, care se pare că ar fi fost provocat de un stol de gâşte. Un fost pilot al companiei Delta Airlines, Joe Mazzone, a declarat că păsările "au spart, pur şi simplu, motorul" şi că, în mod normal, turnul de control îi informează pe piloţi dacă sunt păsări în zonă. Potrivit unor statistici ale FAA, în perioada 1990-2005 s-au produs aproximativ 65.000 de ciocniri ale avioanelor cu păsările, ceea ce înseamnă că probabilitatea producerii unui asemenea incident este de unul la 10.000 de zboruri.

Specialiştii au afirmat că a fost ceva nemaipomenit faptul că pasagerii au reuşit să iasă din avion şi să ajungă pe aripile acestuia. Unii s-au pierdut cu firea. De pildă, o femeie, care a fost "pescuită" de echipele de salvare din apă, a făcut un şoc psihic din cauza sperieturii şi se afla deja în stare de hipotermie. Când paramedicii au urcat-o în barca de salvare au constatat că mai avea şi ambele picioare rupte. Paramedicii au tratat în total 78 de pacienţi, între care cei mai mulţi sufereau de hipotermie, răni şi zgârieturi.

Agerpres


DUPĂ 27 DE ANI
Accidentul aviatic din New York s-a produs la aproximativ 27 de ani după ce un avion al companiei Air Florida, care se îndrepta spre Tampa, s-a prăbuşit în Fluviul Potomac imediat după ce a decolat de pe Aeroportul Washington National. Din acea catastrofă aviatică, numai cinci oameni au scăpat cu viaţă şi 78 au murit. Un alt accident serios cu un avion comercial a fost cel din 20 decembrie, când un avion al companiei Continental Airlines a ieşit de pe pistă, intrând într-un câmp înzăpezit şi rănind 38 de pasageri.

Reuters

Eroul Sullenberger

Căpitanul Chesley B. Sullenberger al III-lea, pilotul aeronavei Airbus 320 care s-a prăbuşit în Fluviul Hudson, un profesionist cu state vechi în aviaţie, este considerat un erou. Şi pe bună dreptate. El nu numai că a reuşit să controleze uriaşa pasăre de 70 de tone de metal pentru a nu se prăbuşi în apele fluviului (a amerizat aparatul şi l-a "ajutat" să plutească până când toţi pasagerii şi membrii echipajului aveau să fie salvaţi de echipele de intervenţie), dar şi să salveze viaţa unui număr considerabil de oameni. "Faptul că pasagerii au reuşit să iasă teferi din avion este remarcabil, uluitor", a declarat specialistul Tommy McFall, fost pilot pe avioanele de linie. Şi Rick Kurner îl laudă pe colegul său Sullenberger, alături de care a zburat 23 de ani. "Întotdeauna a fost un profesionist incredibil", mărturiseşte Kurner. În vârstă de 57 de ani, căpitanul Sullenberger are o experienţă remarcabilă: 40 de ani de zbor. Ca fost pilot în Aviaţia militară americană, el a fost instructor de zbor, copreşedinte al unei asociaţii a piloţilor de linie, investigator de accidente aviatice şi este posesorul unui certificat de planorist. În prezent, când nu are de efectuat ore de zbor, căpitanul Sullenberger se ocupă de firma sa de consultanţă pe probleme de siguranţă de zbor. (Anca Aldea)

Reuters

 

Pasagerii au crezut că se repetă "11 Septembrie"

Şocaţi de ceea ce li s-a întâmplat, pasagerii zborului 1549, după ce au scăpat teferi din acest accident, au povestit despre momentele de groază prin care au trecut când avionul a început să o ia în jos spre apă.

Unii dintre ei spun că au auzit, cu câte-va secunde înainte ca avionul să ajungă în apă, o bubuitură puternică. "Motorul a explodat. Era foc peste tot şi un miros ca de benzină", a povestit pasagerul Jeff Kolodjay. "Oamenii erau înnebuniţi. Impactul avionului cu apa a fost foarte dur şi ne-am speriat", a continuat el.

Un altul, Kevin Johns, fost inginer de aviaţie în Armata americană, povesteşte cum arăta avionul înainte de a ajunge în apă. "Când l-am văzut coborând atât de jos, am crezut că se repetă povestea din 11 septembrie şi mi s-a făcut frică. Dar, când m-am uitat mai bine şi am văzut flăcările la unul dintre motoare, mi-am dat seama că are o problemă mecanică", a declarat el pentru BBC. Ca Johns au mai crezut şi alţi pasageri că ar fi vorba despre un nou atac terorist, mai ales când avionul a trecut razant pe deasupra podului George Washington de pe fluviu, părând că vrea să intre în el. Pasagerul Alberto Panero a povestit postului de televiziune CNN că, în minutele de după decolare, "avionul a început să tremure puţin, iar în cabina pasagerilor s-a simţit miros de fum. A apărut căpitanul navei şi a spus: «Pregătiţi-vă de impact!», şi atunci am ştiut cu toţii că ne vom prăbuşi".

Pericol de la păsări

Avioanele mari de pasageri pot rezista impactului cu o pasăre mare, de până la 1,8 kilograme de pildă, dar un stol de păsări mici sau unul de păsări mari poate provoca probleme grave aparatului în timpul zborului. Comitetul american însărcinat cu monitorizarea accidentelor aviatice provocate de păsări informează că, din 1988 şi până în prezent, 219 persoane din toată lumea şi-au pierdut viaţa în accidente aviatice ce au avut drept cauză impactul cu păsări. În 2007, peste 7.600 de păsări au intrat în coliziune cu avioanele americane.

Nu în ultimul rând, impactul aparatelor de zbor cu păsările a cauzat pagube de peste 600 de milioane de dolari în fiecare an în America.

×
Subiecte în articol: externe avionul păsări