Pavilionul României de la Expo Shanghai nu are nimic impresionant în interior, dar reuşeşte să atragă vizitatori cu restaurantul cu specific naţional şi cu spectacolele care se desfăşoară permanent.
Construit în formă de măr verde şi cu o extensie în care este amplasată o tribună pentru spectacole, pavilionul României nu are nimic spectaculos în interior. La parter sunt birourile, la etajul 1 o galerie cu imagini din ţară, la etajul 2 un restaurant cu specific naţional, iar la ultimul nivel este o mică sală de conferinţe şi un salon.
Prin comparaţie, întreg standul Rusiei este decorat ca într-o lume a basmelor, cu casuţe, lacuri, nuferi, punţi suspendate şi plante exotice. Pe tavan este amplasată o navă spaţială, iar pe o parte din pereţii îmbrăcaţi în frunze sunt ecrane cu păpuşi vorbitoare.
Cele mai vizitat pavilion este cel al Chinei, urmat de cel al Japoniei, unde predomină tehnologia high-tech, de la aparatură electronică ultramodernă până la roboţi care vorbesc, informează Mediafax.
Pavilionul Chinei este atât de căutat încât vizitarea lui trebuie programată cu câteva zile înainte. Ţările europene cu cel mai mare succes la Expo Shanghai sunt Germania, Franţa şi Spania. În mijlocul pavilionului Germaniei, de exemplu, este amplasată o sferă imensă, care interacţionează cu publicul.
Arabia Saudită are în centru un mic pod, iar împrejur sunt proiectate imagini video din deşert sau cu istoria ţării.
Printre atâtea pavilioane cu proiecţii multimedia, micul românesc reuşeşte să facă faţă, pentru că şi la pavilionul României este coadă în fiecare zi. Restaurantul cu specific naţional, unde se vând mici şi sarmale, nu este niciodată gol, iar spectacolele care au loc de mai multe ori pe zi atrag şi ele vizitatori.
De la începutul expoziţiei, pe 1 mai, pavilionul României a fost vizitat de peste două milioane de persoane, dar organizatorii se aşteaptă ca până la final, respectiv pe 31 octombrie, numărul celor care au intrat în pavilionul cu mici şi sarmale să ajungă la 7 milioane.
În fiecare zi, la Expo Shanghai intră între 250.000 şi 450.000 de vizitatori, iar până pe 31 octombrie organizatorii se aşteaptă ca numărul total să ajungă la aproximativ 70 de milioane de persoane.
Pentru această expoziţie, China a alocat un buget de circa 3,5 miliarde de dolari.