Asociatia Nationala a Organizatiilor Studentesti din Romania (ANOSR) a asteptat cuminte o negociere cu Ministerul Educatiei, dar n-a obtinut, in final, decat un raspuns negativ. "In urma intalnirii avute cu reprezentanti ai MECTS, ANOSR se declara consternata cu privire la modul de lucru si de concepere a Statutului Studentului, in contextul in care studentii s-au trezit peste noapte cu o noua forma a documentului', arata asociatia, intr-un comunicat de presa.
Studentii din ANOSR sunt suparati ca dupa sase luni de discutii si dezbateri cu Ministrul Educatiei, in legatura cu forma Statutului Studentului, Ministerul le-a trimis o noua versiune "care nu aduce nimic nou si relevant pentru ei', dupa ce se discutase cu lux de amanunte fiecare articol.
Ministerul le propune studentilor o varianta totalmente dezavantajoasa pentru ei, care le desfiinteaza, punct cu punct, toate cerintele negociate in cele sase luni de dezbateri: "Excluderea dreptului la libera alegere a cursurilor optionale si/sau facultative din totalitatea cursurilor desfasurate de catre universitate; excluderea dreptului la transfer intr-o alta universitate doar pe baza acordului universitatii la care studentul vrea sa se transfere; excluderea dreptului la suport de curs gratuit; excluderea garantarii libertatii de exprimare a studentilor, inclusiv a criticii private sau publice aduse argumentat universitatii la care studiaza; excluderea dreptului studentilor care provin din medii cu risc socio-economic ridicat sau marginalizat din punct de vedere social, a absolventilor liceelor din mediu rural sau ai oraselor cu mai putin de 10.000 de locuitori de a beneficia de servicii gratuite de integrare academica, sociala si culturala in comunitate, precum si de urmarirea permanenta a traseului lor educational; excluderea dreptului organizatiilor studentesti de a delega reprezentanti in structurile decizionale ale universitatii (principiu regasit si in Legea Educatiei); excluderea garantarii independentei studentilor reprezentanti prin sanctionarea cadrelor didactice care se implica in procesul de alegere a acestora; excluderea imposibilitatii de a conditiona statutul de student reprezentant; excluderea reglementarilor legate de practica de specialitate a studentilor; excluderea dreptului organizatiilor studentesti de a initia evaluari ale cursurilor, seminariilor, cadrelor didactice sau oricaror alte aspecte educationale sau organizatorice din universitati; excluderea prevederilor legate de transparentizarea procesului de evaluare a cadrelor didactice de catre studenti; excluderea dreptului studentului la o evaluare obiectiva, indiferent de prezenta la cursuri; excluderea dreptului studentilor de a beneficia anual de tabere tematice in vacantele de vara si de iarna si excluderea obligativitatii de rezolvare a contestatiilor depuse de catre studenti la examene, de catre o alta comisie decat cea care a evaluat initial'.
"Forma propusa de catre MECTS, din perspectiva ANOSR, are total alt scop decat cel initial, reprezentand doar o serie de citate din Lege, un copy-paste pe care il putem realiza si noi fara necesitatea adoptarii prin Ordin de Ministru', transmite ANOSR.