x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Viaţă sănătoasă 1 din 5 tineri își dorește să devină celebru

1 din 5 tineri își dorește să devină celebru

de Paul Bardasu    |    28 Sep 2022   •   06:20
1 din 5 tineri își dorește să devină celebru

Viața tinerilor din ziua de astăzi este influențată major de social media. Rezultatul ultimului studiu național Insights PulseZ, realizat pe un eșantion de 1.200 de tineri cu vârste între 16 și 24 ani, relevă problemele cu care se confruntă „viitorul țării”, dar și nevoile, motivațiile și preferințele acestuia.

Conform sondajului, prioritatea tinerilor este independența financiară. „Problemele din societatea noastră se oglindesc imediat în viața tinerilor. Este ceea ce constatăm în urma studiilor. Anul acesta am adăugat în chestionarul adresat tinerilor mai multe elemente pentru a identifica și mai bine dificultățile cu care se confruntă aceștia. În topul acestora se mențin pe primele poziții lipsa resurselor financiare și a consilierii în carieră, cărora se adaugă bullying-ul și lipsa oportunităților de dezvoltare”, a declarat Alin-Claudiu Apostu, managerul proiectului.

Se luptă cu lipsa motivației, oboseala, emoțiile și anxietatea 

Potrivit aceluiași studiu, 68% dintre tineri își doresc să aibă mai multă încredere în sine, iar 60% dintre ei își doresc să își poată gestiona mai bine timpul. În plus, una dintre principalele dorințe ale tinerilor de 16-18 ani este de a deveni cunoscuți precum o celebritate. Mediul digital este un catalizator al acestui fenomen, datorită prezenței influencerilor pe care tinerii îi iau drept exemplu. 1 din 5 tineri din această categorie de vârstă își dorește această popularitate în mediul online, comparativ cu 5% din rândul grupelor de tineri de 18-24 de ani.

Sondajul mai relevă că principalele provocări cu care se confruntă Generația Z, din care se consideră că fac parte toți tinerii născuți între 1995 și 2010, sunt lipsa motivației (64%), oboseala (50%), stările emoționale fluctuante (46%) și anxietatea (43%).

Alocă studiului circa 3 ore pe zi

Tendințele în modul de învățare diferă în funcție de vârsta respondenților. 37% din tinerii din grupa de vârstă 16-18 ani preferă să învețe mai mult într-un sistem formal (la școală, ore de curs private și biblioteci publice), în timp ce jumătate dintre tinerii de 22-24 de ani aleg în egală măsură atât sistemul formal, cât și cel non-formal (în format online, pe platforme precum Google, Wiki, YouTube, TikTok, podcasturi și alte tipuri de surse). În medie, tinerii spun că ar aloca aproape 3 ore pe zi studiului, liderii grupelor de vârstă fiind cei de 19-21 de ani cu 2,93 de ore pe zi. Și aici apar diferențe între mediul urban și rural: tinerii din mediul urban alocă, în medie, mai mult timp studiului, comparativ cu cei din mediul rural. Tinerii de la profilul uman alocă mai mult timp studiului comparativ cu cei de la profilul real, însă nu depășesc 3 ore de studiu pe zi.

99% dintre ei stau două ore pe zi pe YouTube!

YouTube este cea mai menționată platformă, având o medie zilnică de 2,3 ore,la egalitate cu Instagram (2,3 ore), Facebook/Messenger și TikTok (1,6 ore). Întrebarea care se naște este, de fapt, dacă tinerii stau pe net să învețe sau navighează ca să piardă timpul. Tindem să credem mai mult a doua variantă, însă Monica Muscă, manager implicat în studiu, vede partea plină a paharului: „Utilizarea atât de populară a YouTube este una dintre veștile bune care reies din acest studiu. De ce? În primul rând pentru că tinerii Generației Z folosesc acest spațiu pentru a învăța, a urmări diverse cursuri, a se informa și, mai ales, pentru a-și dezvolta personalitatea. Astfel, utilizarea rețelelor creează tendințe noi de învățare, inovative, pe care tinerii le încorporează în procesele lor de informare și învățare. Acest comportament va trebui preluat și integrat de instituțiile educaționale și companii ca un mod nou de a preda și a capta atenția Generației Z”. 

Băieții folosesc YouTube și Discord semnificativ mai mult decât fetele, în timp ce fetele petrec mai multe ore pe TikTok. De asemenea, se observă că utilizarea WhatsApp crește odată cu vârsta, asemenea e-mailului.

Aplicațiile bancare cresc în popularitate

Cele mai populare moduri de transfer bancar în rândul tinerilor sunt de transfer direct prin aplicația băncii către clienții aceleiași bănci (49%), urmate de Revolut (40%) și de transfer prin IBAN (36%). Grupa de vârstă 22-24 de ani este cea care efectuează cele mai multe tranzacții, iar 36% din tinerii de 16-18 ani nu transferă bani de obicei, ca o concluzie fiind că astfel de nevoi apar odată cu vârsta majoratului.

×