Jurnalul.ro Timp liber Când putem vedea ploaia de meteoriți Lyridele

Când putem vedea ploaia de meteoriți Lyridele

de Redacția Jurnalul    |    17 Apr 2024   •   09:45
Când putem vedea ploaia de meteoriți Lyridele
Sursa foto: Pixabay.com

Cea mai veche ploaie de meteoriți va lumina cerul în această lună.

Cea mai veche ploaie de meteoriți descoperită vreodată va lumina cerul în aprilie. Când poți admira fenomenul spectaculos

Lyridele, considerată cea mai veche ploaie de meteoriți consemnată vreodată, va lumina cerul în luna aprilie, potrivit Space.com

Aceasta are loc în fiecare an între 15 - 29 aprilie iar punctul maxim este în noaptea 21-22 aprilie.

Prima consemnare oficială a avut loc în 687 î.e.n., când ploaia de meteoriți a fost documentată de către astronomii chinezi.

Potrivit NASA, Lyridele sunt cunoscute pentru meteoriții rapizi și foarte luminoși, deși nu ating viteza sau luminozitatea Perseidelor, care au loc în august, când cei care privesc cerul pot vedea și 100 de meteoriți pe oră. În cele mai multe seri, Lyridele oferă aproximativ 10-20 de meteoriți pe oră.

Nu lasă urme foarte lungi pe măsură ce trec prin atmosfera Pământului dar pot produce ocazional sclipiri accentuate, ce au fost asemănate și cu mingii de foc.

Lyridele provin din rămășițele lăsate de cometa C/1861 G1 Thatcher, descoperită inițial în 1861. Meteoriții sunt produși, de obicei, de particulele de cometă lăsate în urmă și bucăți din asteroizi fragmentați.

Atunci când cometele orbitează în jurul Soarelui, lasă o coadă de praf în urma lor. În fiecare an, când Pământul trece prin aceste zone pline de praf, bucățile lăsate de cometă intră în atmosferă. Aici se dezintegrează, ceea ce creează urme luminoase pe cer.

Lyridele sunt văzute cel mai bine din America de Nord, după ce Luna a apus și Soarele încă nu a răsărit. Ideal este să găsești o zonă departe de luminile orașului.

Acestea se pot zări spre est și să aștepți minim 30 de minute în întuneric, cât timp ochii tăi se adaptează la lipsa de lumină.

Lyridele sunt în apropiere de constelația Lyra

Locul de origine se află în constelația Lyra, la nord-est de Vega. Este una dintre cele mai vizibile stele pe cer în această perioadă a anului.

Există o medie de aproximativ 30 de ani între aceste momente mai intense, potrivit useit.com.

Subiecte în articol: ploaie meteoriti aprilie lyride